Cesty k inkluzi
Mezi stěžejní témata této publikace patří:
o filozoficko-historická a etická reflexe jinakosti v kontextu vysokoškolského prostředí
o formy podpory, které jsou dostupné vysokoškolským studentům se speciálními vzdělávacími potřebami, a zkušenosti studentů s dostupnou podporou
o asistence vysokoškolským studentům se speciálními vzdělávacími potřebami
o analýza postojů k jinakosti u žáků základních a středních škol
o postoje vysokoškolských pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání
o vysokoškolské studium z perspektivy studenta s Aspergerovým syndromem
o situace vysokoškolských studentů se specifickými poruchami učení.
Jak vyplývá ze zkušeností vysokoškolských studentů se speciálními vzdělávacími potřebami prezentovaných v této publikaci, právě překážky ze strany společnosti jsou ty, které jim nejvíce znesnadňují život.
doc. PhDr. Lea Květoňová., Ph.D. (ed.) působí od roku 2004 jako vedoucí katedry speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Ve své vědeckovy?zkumné problematice se věnuje speciálněpedagogicky?m potřebám osob se zrakovým postižením.
doc. PhDr. Iva Strnadová, Ph.D. (ed.), působí od roku 2011 na University of New South Wales (Austrálie). Je také Honorary Senior Lecturer na Faculty of Education and Social Work, University of Sydney (Austrálie).
doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (ed.) působí jako docent na katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Od roku 2003 stojí v čele Somatopedické společnosti, o. s., a od r. 2011 je členkou Rady České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV).
- Rok vydání 20130128
- Jazyk CZE
- Počet stran 172