Vysoké versus populární umění
Je Felliniho Satyricon lepším filmovým dílem než Doba ledová 2?
Je vysoké umění opravdu lepší než to populární, jak tvrdí někteří kritici kultury? Anebo se jedná o uměle vytvořený rozdíl, který neodráží rozdíl v estetických kvalitách dvou odlišných typů uměleckých děl, nýbrž slouží k posílení a ospravedlnění sociálních nerovností, jak tvrdí někteří sociologové?
Kdo z nich má pravdu?
Má v současné době ještě smysl rozlišovat mezi vysokým a populárním uměním? A je toto rozlišení legitimní?
Jak k tomuto problému přistupuje estetika a jak ho řeší sociologie?
A nevedou nakonec problémy filozofické estetiky k sociologickým řešením?
Tyto a jiné otázky se kniha snaží zodpovědět.
Pavel Zahrádka se narodil v Písku r. 1977.
Vystudoval filozofii a estetiku na Karlově univerzitě v Praze a sociologii na Palackého univerzitě v Olomouci. Studoval rovněž na univerzitách v Německu, Rakousku a Švýcarsku. V současnosti působí jako odborný asistent na Filozofické fakultě Univerzity Palackého. Zabývá se aktuálními tématy a problémy kulturálních studií a analytické estetiky: problematikou lidské krásy, otázkou možnosti a užitečnosti definice umění, estetickými aspekty hospodářské a politické moci a vztahem mezi kulturními a sociálními hierarchickými rozlišeními.
Věnuje se rovněž překládání odborných textů z německého a anglického jazyka.
- Rok vydání 20091211
- Jazyk CZE
- Počet stran 124