Cyklus manželů Žůrkových Zástupní/The Replacement, je nepochybně vyvrcholením jejich dosavadní tvorby. V prázdných krajinách s nízkým horizontem a zamračenou oblohou zobrazili dívky a chlapce na prahu dospívání, kteří svými tvářemi (samozřejmě náležitě upravenými v počítači) připomínají dětské podoby či klony mnoha celebrit, všeobecně známých z televizních obrazovek nebo stránek novin a časopisů - herců Harrisona Forda, Al Pacina nebo Christophera Walkena, hereček Penélope Cruz, Joan Collins a Jessicy Lange, supermodelky Claudie Schiffer, fotbalistů Pelého a Pavla Nedvěda, zpěvačky Björk, "krále popu" Michaela Jacksona, tenisty Borise Beckera a dokonce i Wolfganga Amadea Mozarta. Na první pohled zaujme už obrazová a řemeslná kvalita samotných idylických portrétů dívek a chlapců na rozhraní mezi dětstvím a dospíváním, mezi nevinností a dosud potlačovanou erotickou touhou.
Autoři nás nechávají v nejistotě, ale současně nás vybízejí přemýšlet o obecnějších psychologických otázkách, jak sami uvádějí: "Konfrontace soužití klon - originál versus dítě - matka nebo otec otevírá otázky ohledně vyspělosti člověka přijmout sebe sama jako svého náhradníka. Přijmout vlastní kopii do svého teritoria dlouhodobě budovaných vztahů, případně čelit touze po vlastní identitě a jedinečnosti."